REGULAMENTUL DE ORDINE INTERIOARĂ
A. Ordinea și sistemul de lucru al Asociației de Proprietari
1. Orice proprietar sau chiriaș are datoria de a respecta ordinea si sistemul de lucru al asociației prin:
a) însușirea și exercitarea corectă și responsabilă a drepturilor și obligațiilor ce îi revin;
b) respectarea termenelor pentru plata sumelor ce îi revin la constituirea fondurilor și achitarea cotei de contribuție lunară;
c) cunoașterea si aplicarea corectă a hotârârilor și deciziilor aprobate legal de organele de conducere ale asociației și aduse la cunoștința locatarilor, în diverse forme: adunări generale, anunțuri la avizier, adrese sau comunicări scrise ș.a..
2. Fiecare proprietar sau chiriaș trebuie să acționeze pentru întreținerea și folosirea corectă a părților de proprietate comună: ascensoare, scări, holuri, subsolul tehnic, fiind știut că orice stricăciune adusă acestora provoacă cheltuieli suplimentare, imputabiIe celor în cauză sau suportate din costurile comune.
3. Asigurarea curățeniei, igienei și salubrității, atât în interiorul cât și în exteriorul locuinței personale, este o îndatorire generală a locatarilor din imobilul nostru. La aceasta contribuie:
a) depunerea deșeurilor menajere în locurile special amenajate (pubelele din curtea interioară 2, cu ieșire din scara C);
b) menținerea curățeniei pe paliere, în Iifturi, la subsol;
c) evitarea blocării căilor de acces din imobil, inclusiv subsolul, cu obiecte personale (mobilă, aparate casnice, lucruri vechi);
d) evacuarea din locuința proprie ( apartament, boxă) a unor materiale (mobilă, ambalaje, materiale de construcție,etc.) se va face prin grija și pe cheltuiala proprietarului / chiriașului respectiv.
4. Comitetul Executiv poate decide, în cazul proprietarilor care efectuează lucrări și folosesc / murdăresc liftul și spațiile comune să se perceapă o taxă lunară, în valoare între 150 – 350 lei. Aceste taxe se vor utiliza pentru reparațiile liftului și efectuarea curățeniei suplimentare pe spațiile comune.
B. Raporturile proprietarilor / chiriașilor cu Asociația de Proprietari:
1. Toți locatarii imobilului, indiferent de statutul lor (proprietari, chiriași, membri de familie) trebuie să susțină activitatea Asociatiei de Proprietari în conformitate cu prevederile documentelor aprobate (Statut, etc.). Persoanele angajate, alese sau numite în functii (de conducere sau de executie) vor actiona potrivit specificației din fișa postului sau din contractul de muncă.
2. Proprietarii sunt obligați să-și însușească corect si sincer drepturile și obligatiile ce le revin în cadrul asociației și să le exercite în permanență. Chiriasii, indiferent de statutul proprietarilor, pot avea aceleași drepturi și obligatii, delegate de aceștia prin contracul de închiriere sau, în mod imperativ, în scris, ca de exemplu:
a) participarea activă la lucrările Adunării Generale a asociației;
b) achitarea, la timp, a contribuției pentru fondurile și resursele financiare convenite;
c) respectarea programelor și regulilor stabilite și aprobate;
d) sesizarea celor în drept, asupra neregulilor și faptelor constatate și care pot dăuna imobilului sau asociației;
e) notificarea, în formele si la termenele legale, a schimbărilor care intervin în locuința proprie ca:
- modificări de spațiu,
- schimbarea titularului de contract, ș.a..
f) comunicarea, imediată, a datelor necesare înscrierii în cartea de imobil.
3. Comitetul Executiv, conform Statutului Asociatiei de Proprietari poate:
a) media conflictele sociale apărute în imobiI;
b) atenționa asupra abaterilor săvârșite de locatari
c) pune în discuția Adunării Generale pe restanțieri, sau pe cei care încalcă regulile de conviețuire sau obligațiile statutare, putând cere, în condițiile legii, instanțelor judecătorești măsurile legale ce se impun asupra celor în cauză.
4. Sistemul de comunicare între proprietari / chiriași și în cadrul asociației, trebuie să fie permanent, liber, sincer și transparent. EI se poate realiza prin relații directe sau prin intermediul persoanelor abilitate (președinte, administrator - contabil, cenzor) și prin documente adecvate (adrese, comunicări, somații, ș.a.). În acest scop, Asociația pune la dispoziția locatarilor:
- cutia poștală a asociației
- avizierul asociației
- programul de lucru al administrației
- caietul de reclamații și sesizări
- registrul asociației
5. Conducerea asociatiei, se va îngriji ca în anotimpul rece, în apartamente, să se furnizeze pe coloanele blocului agent termic de la centrala blocului pentru a asigura o temperatură normală (20° - 22°C), în funcție de temperatura exterioară. Obligațiile de a menține în stare de funcționare racordurile orizontale, robineții și caloriferele interioare revin proprietarilor.
C. Disciplina colectivă și individuală in cadrul Asociației de Proprietari
Disciplina în cadrul Asociației noastre constă în însușirea și respectarea de către proprietari / chiriași a regulilor de comportare și de ordine, stabilite prin documentele asociației și prin prezentul regulament, cât și a celor "nescrise", ce țin de buna cuviință, respect reciproc, morală etc..
a) Toți proprietarii / chiriașii au obligația să respecte ordinea și sistemul de lucru precizate în capitolul A. Trebuie să acorde o atenție deosebită utilizării părților comune din imobil, a instalațiilor, echipamentelor și spațiilor de uz comun.
b) Toți proprietarii / chiriașii trebuie să respecte programul de lucru cu personalul asociatiei, ca și programul de odihnă și liniste din imobil. Interesul și libertatea de acțiune a fiecăruia nu trebuie să afecteze liniștea si confortul celorlalți locatari.
c) Părinții trebuie să-si îndrume copiii să se joace în locurile special amenajate în parcul Cișmigiu și nu în spațiile comune ale blocului.
d) Locatarii trebuie sa asculte muzica preferată în apartamentul lor, astfel încât să nu deranjeze persoanele din apartamentele vecine.
e) Nu trebuie să se execute în apartamente lucrări care generează zgomote, în timpul orelor de liniște.
D. Conviețuire sociaIă și relații interumane
1. Proprietarii / chiriașii au obligatia de a promova relații umane normale, civilizate, de bună conviețuire cu locatarii imobilului și cu personalul asociației.
2. În imobilul nostru se impun:
a) respectul cuvenit față de persoanele în vârstă;
b) sprijinul persoanelor bolnave sau / și defavorizate, în forme și prin mijloace demne;
c) abordarea și solicitarea sprijinului, în interesul asociației, din partea proprietarilor / chiriașilor, potrivit posibilităților acestora și initiațivei lor, în problemele sesizate;
d) cunoașterea și aplicarea corectă, în cazul persoanelor juridice, a prevederilor legale în vigoare și a clauzelor din contractele (convențiile) încheiate cu asociația;
e) persoanele juridice cu scop patrimonial, care își desfășoară activitatea în imobilul nostru, trebuie să achite cheltuielile pe persoană astfel:
- e1) pentru firmele care lucrează cu publicul: numărul salariaților plus maximum 10 persoane
- e2) pentru firmele care nu lucrează cu publicul (nr. redus de clienți):
§ garsonieră: nr. salariaților + maxim 4 persoane
§ ap. 2 camere: nr. salariaților + maxim 8 persoane
§ ap. 3 - 6 camere: nr. salariaților + maxim 10 persoane
- e3) eliberarea adeverinței, cu acordul Asociației de Proprietari privind desfășurarea activității firmei, în imobilul nostru, se face numai după ce reprezentanții acesteia au achitat contravaloarea fondului de rulment și celelalte contribuții pentru fondurile și resursele financiare necesare, în vigoare data respectivă;
- e4) decizia privind numărul de persoane luate efectiv în calcul aparține Comitetului Executiv al asociației.
3. Fiecare proprietar /chiriaș are obligația de a contribui, prin măsuri adecvate, la securitatea imobilului prin:
a) anunțarea imediată a celor in drept (administrație, asociație, poliție, pompieri ș.a.) a oricărui început de eveniment care ar periclita situația imobilului sau / și a locatarilor;
b) supravegherea apartamentelor vecine, rămase temporar fără locatar (concediu, serviciu, weekend) și sesizarea celor în drept asupra tuturor neregulilor constatate sau a unor evenimente neprevăzute (inundații, scurgeri de gaze, incendii, pătrundere prin efracție, etc.);
c) verificarea, la părăsirea domiciliului, a instalațiilor care ar putea provoca evenimente ce pot afecta securitatea imobilului și a locatarilor.
4. Persoanele juridice, existente în spațiile asociației, vor asigura măsurile de securitate a imobilului, în conformitate cu prevederile prezentului regulament și cu cele legale.
5. Programul de liniște este între orele 22.00 – 08.00 și 13.30 – 16.30.
6. Nu se vor efectua lucrări de construcții după orele 18.00.
7. Intre orele 23.00 si 06.00 persoanele străine care intră în imobil, vor spune personalului asociației și reprezentanților acesteia la ce apartament merg si vor accepta, dacă este cazul, să fie însoțite la adresa indicată.
August 2013 Asociația de Proprietari din Intr. Victor Eftimiu nr. 9 – Sector 1 București